Print


  دفتر مطبوعاتی
حزب التحریر
۱۴ رجب ، ۱۴۳۶هـ 5/3/2015

اعلامیه مطبوعاتی

از آزار و اذيت اعضای حزب التحرير در سوريه كی ها نفع می برند؟

(ترجمه)

به تاریخ 6 اپریل 2015 دو تن از اعضای حزب التحرير؛ محمد الدوخی(ابو احمد) و رضوان الخولی(ابو اسامه) به اتهام نشر اعلاميه ای تحت عنوان "آيا خون مسلمان برای تشكيلات شام الرسول بی ارزش است، چنانکه برای حاكم مستبد شام بود!؟" در سوريه دستگير شدند. اين اعلاميه به قصد افشای ترور شيخ ابراهيم النجر "ابو صهیب" يكی از اعضای حزب التحرير-ولایه سوریه در شهر باتنا در شرق غوطا و رئیس کمیته تعقیب عاملین قتل دو مجاهد از سوی تشکیلات الرسول، بود. درين اعلاميه آمده است، مجاهدین بايد به خون مسلمانان حرمت بگذارند و مسلمانان را از ظلم و ستم حاكم ظالم شام نجات دهند. اما اینگونه به نظر مي رسد كه با پخش اين اعلاميه گروه "ارتش اسلام" تحريك گرديده و به جای گرفتن حق مظلوم از ظالم، دست به گرفتاری افرادی زده اند كه از امر الله سبحانه وتعالی پيروی كرده و مردم را امر به معروف و نهی از منکر، می كنند. با تأسف باید گفت که اين يك فتنه بزرگ برای "ارتش اسلام" است.

به تاريخ 10 اپریل 2015 راهپیمائی گسترده ای به منظور رهائی اعضای حزب التحرير از قید گروه "ارتش اسلام" در شهر بتنا برگزار شد. روز بعد، نمایندگان با رسوخ شهر غوطا نزد "ارتش اسلام" رفتند وخواستار رهائی زندانیان شدند که متعاقباً گروه "ارتش اسلام" این افراد را آزاد ساختند. بعد ازین تظاهراتی به تاريخ 26.04.2015، "ارتش اسلام" دو تن از برادران ما را در يكی از محلات تلاشی پولیس دوباره دستگير کردند.

ای مسلمانان شام عقر دارالاسلام! اين را بدانيد كه حزب التحرير، حزب سياسی است و بر مبنای ايديولوژی اسلام و بر اساس فرمان الله سبحانه وتعالی که وی مي فرمايد:

وَلْتَكُن مِّنكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِ وَيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَأُوْلَئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُون

[آل عمران: 104]

بايد از ميان شما گروهی باشد كه  مردم را دعوت به نیکی كنند و امر به معروف و نهی از منكر نمايند و آنان خود رستگارند.

تأسیس شده است؛ جای بسا تعجب می باشد، باوجود دلايل ضعف حمايت بين المللی با دولت موقتی سوريه كه رو به اضمحلال  است، هنوز اعضای اين حزب در شمال وجنوب سوريه مورد آزار واذیت قرار مي گيرند. یک مسئله را بايد هميشه به ياد داشته باشند كه اين آزار و اذيت ها افرد حزب التحریر را هیچ گاهی در وفادار بودن به امر الله سبحانه وتعالی كه مردم را امر به معرف و نهی از منکر می نمایند، باز نخواهد داشت. ما اين وجيبه ای خود را با پيروی از حق،  فقط با ترس از الله سبحانه وتعالی و با عمل به اين امر الله سبحانه وتعالی به پیش می بریم كه می فرمايد:

فَاصْدَعْ بِمَا تُؤْمَرُ وَأَعْرِضْ عَنِ الْمُشْرِكِينَ

[الحجر:94]

پس آشكارا بيان كن آنچه را كه بدان فرمان داده می ‌شوی(كه دعوت حق است) و به مشركان اعتناء مكن (كه چه می گويند و چه می ‌كنند).

در راستای تأسيس خلافت و جاری ساختن احكام اسلام از جان خود خواهيم گذشت تا به عزت و شوكت اصلی خود نايل شويم. رسوالله صلی الله علیه و سلم مي فرمايد:

افضل الجهاد کلمة عدل عند سلطان جائر

افضل ترين جهاد، گفتن كلمه حق در مقابل حاكم ظالم است.

و هم چنان او صلی الله علیه و سلم مي فرمايد:

سید الشهداء حمزة بن عبد المطلب ورجل قام إلی إمام جائر

سید الشهداء حضرت حمزه و نیز مردیست که در برابر حاکم ستم پیشه ایستادگی نموده و او را از منکر منع می کند وبالآخره به قتل می رسد.

ما از گروه "ارتش اسلام" می خواهيم كه دو تن از اعضای اين حزب را رها كرده و فقط از الله سبحانه وتعالی كه پادشاه تمام جهان است بترسند وگام های مؤثری را در راستای سرنگونی این نظام سکولرستی برداشته و برای دوباره تأسیس دولت اسلامی(خلافت) با برادران مخلص خود یکجا شوند وبه این دستور الله سبحانه وتعالی عمل کنند که می فرماید:

وَأَنِ احْكُم بَيْنَهُم بِمَا أَنزَلَ اللّهُ وَلاَ تَتَّبِعْ أَهْوَاءهُمْ وَاحْذَرْهُمْ أَن يَفْتِنُوكَ عَن بَعْضِ مَا أَنزَلَ اللّهُ إِلَيْكَ فَإِن تَوَلَّوْاْ فَاعْلَمْ أَنَّمَا يُرِيدُ اللّهُ أَن يُصِيبَهُم بِبَعْضِ ذُنُوبِهِمْ وَإِنَّ كَثِيراً مِّنَ النَّاسِ لَفَاسِقُونَ

[المائده:49]

و (تو ای پيامبر) در ميان آنان طبق چيزی حكم كن كه الله بر تو نازل كرده است، و از آرزوهای ايشان پيروی مكن، و از آنان برحذر باش که  تو را از برخی چيزهای که الله بر تو نازل كرده است منحرف نكنند. پس اگر از حكم الله رويگردان شدند، بدان كه الله می خواهد به سبب پاره‌ای از گناهانشان ايشان را دچار بلا و مصيبت سازد. بيگمان بسياری از مردم (از احكام شريعت) سرپيچی و تمرّد م ‌كنند.‏

احمد عبدالوهاب

رئیس دفتر مطبوعاتی حزب التحریر-ولایه سوریه

14 رجب1436 هـ.ق

3 می 2015 م 




   ارسال نظر