خبر و تبصره: امریکا؛ خمیرمایۀ تمام بدبختی‌های جهان!
04/23/2024 | نویسنده: د. محمد طمیزی

Print


بسم الله الرحمن الرحیم
(ترجمه)
خبر:
ریچارد بلاک، عضو سابق مجلس سنای امریکا در یک کلیپ ویدیوی که در تلگرام منتشر گردیده گفته: «تعداد کشته‌‌ها در اوکراین، اعم از غیرنظامیان، زنان، کودکان و سربازان هیچ اهمیتی برای ما ندارد. از نظر ما این یک مسابقۀ جالب فوتبال است. آن‌چه ما می‌خواهیم اینست که بیشترین نتایج را به دست آوریم. تا آخر کار می‌جنگیم تا پیروزی کامل.»
تبصره:
چنین اظهار نظرهایی، چهرۀ واقعی سردم‌دار کفار و قلدر و زورگوی جهان، "امریکا" را انعکاس می‌دهد. این اظهار نظر بدون هیچ گونه سانسوری، بیانگر واقعیت موجود است.
شکی نیست که امریکا یک دولت استعمارگر و جنایت‌کار است که زندگی تمام موجودات زنده، اعم از انسان، حیوان و نباتات را به خطر انداخته و دلیل آن همانا ایدئولوژی است که حمل می‌نماید؛ ایدئولوژی که بجز منفعت و فائدۀ مادی به هیچ گونه ارزش دیگری اهمیت نمی‌دهد. بزرگ‌ترین دغدغۀ پیروان این مبدأ اینست که بیشترین منافع و دستاوردهای مادی را داشته و در این میدان نسبت به دیگران پیشتاز باشند؛ بدون اندکی توجه به درد و رنجی که مردم متحمل می‌شوند، حتی در برابر مردم خودشان و کسانی که هم‌فکر و هم نظرشان می‌باشند.
باعث و بانی تمام این وحشی‌گری و قلدری موجود در جهان همانا طرز تفکری است که چرخۀ حاکمیت را در دولت‌های سرمایه‌داری می‌چرخاند. به عبارت دیگر، این وحشی‌گری از اعماق و درون ایدئولوژی سرمایه‌داری سرچشمه می‌گیرد؛ ایدئولوژی که از شروع تطبیق و حمل آن  در جهان، جهان هرگز چهرۀ آرامش و رنگ مهربانی را به خود ندیده است.
نظری گذرا بر نقشۀ جهان، حجم جنایت و ستمگری این نظام و دولت‌های پیشتاز در تطبیق و حمل این مفکوره را به خوبی برملا خواهد نمود و نشان خواهد داد که چه جنگ‌های خونین، کشتارهای بی رحمانه، غارت‌های بی‌شمار و بی خانمان شدن‌های بی‌حد و حصری زیر سایۀ این مفکوره و نظام برخاسته از آن صورت نگرفته! و ساکنان جهان، با هر نژاد، دین و رنگی که بوده اند چه دردها و رنج‌هایی را که در پرتو آن متحمل نگردیده اند! رحم و شفقت هیچ راهی در دل این مفکوره و نظام آن ندارد. البته جای تعجب هم نیست؛ زیرا این ایدئولوژیی است که عقل بشر آن را برای معالجۀ مشکلات بشر طراحی نموده؛ اما نتیجه این شده که بشریت را در گرداب کفر، الحاد، فحشا و فقر فرو برد و دولت‌ها اهلیت خود را از دست بدهند، خانواده‌ها پارچه پارچه شوند و فقر و بدبختی همه جا را فراگیرد.
بنابر این، جای تعجب ندارد که کسی از فرزندان خود مفکورۀ سرمایه‌داری که در دامن این مفکوره تربیت یافته و از پستان آن تغذیه نموده، با صراحت کامل پرده از چهرۀ آن بردارد.
شک نکنید تا زمانی‌که منافع امریکا تأمین باشد، خونریزی، هتک حرمت و آه و فریادهای مسیحیان اوکراین و مسلمانان غزه برای آنان هیچ اهمیتی ندارد! بنابر این، تمام آزاده‌گان جهان مکلف اند در برابر این غول وحشی سر بلند نمایند. امریکا خمیرمایۀ تمام بدبختی‌ها و ریشۀ تمام نا بسامانی‌های جهان بوده و باید از بیخ و بن برکنده شود. این کار ممکن نیست؛ مگر با همت سربازان لشکر خلافت که امیدواریم به خواست و ارادۀ الله متعال هرچه زودتر زمان آن فرارسد.
نویسنده: د. محمد طمیزی
مترجم: عبدالله دانشجو




   ارسال نظر