Print


  دفتر مطبوعاتی
حزب التحریر
شماره صدور: 1445 / 04 2 ربیع الثانی 1445هـ.ق. سه‌شنبه، 17 اکتوبر 2023م.

 

اعلامیه مطبوعاتی
یا فلسطین را آزاد کنید و یاهم راه امت را باز کنید!
(ترجمه)

یهودیان که به قول پیامبران شان قوم لعنت‌شده هستند، در طول 75 سال مرتکب هرنوع حرام و فساد در سرزمین‌های مبارکی شده‌اند که غصب کرده‌اند. مسجدالاقصی را با پاهای کثیف خود هتک‌حرمت کردند، برادران فلسطینی ما اعم از کودکان، زنان، جوانان و سالمندان را شهید ساختند، بیش از دو میلیون فلسطینی را در زندانِ دارای فضای باز در غزه زندانی کرده اند و حتی آن‌ها را از ابتدایی‌ترین حقوق انسانی محروم کردند. مسلمانان فلسطین در جواب به این وحشی‌گری و کشتارهایی که در مقابل چشم جهانیان رخ داد، بامداد روز شنبه، هفتم اکتوبر با عملیاتی که طوفان الاقصی نامیدند، علیه اشغال‌گران یهودی آغاز کردند.
امريكا كه انواع حمايت را به کیان اشغال‌گر یهودی فراهم کرده است، از این عملیات به شدت تکان خورده بود؛ به‌صورت‌فوری ناوهای هواپيمابر را به منطقه اعزام كرد. کشورهای اروپایی نیز تا پایان این جنگ حمایت پایدار خود را از کیان یهودی اعلام کردند. مثل همیشه، حکام سرزمین‌های اسلامی با صدور پیام‌های نکوهش‌آمیز‌ و حمایت بدون قید و شرط از یهودیان اشغال‌گر، مردم فلسطین و مسلمانان را به خویشتن‌داری دعوت کردند.
ما در حزب التحریر-ولایت ترکیه از روز یکشنبه، 8 اکتوبر در 12 شهر ترکیه به سرک‌ها آمدیم تا عملیات طوفان الاقصی را جشن بگیریم و از برادران و خواهران خود در غزه حمایت کنیم که مورد کشتار وحشیانه‌ی کیان یهودی قرار گرفته اند. ما رهبران و حکام را صدا زدیم و ابتدا شعار می‌دادیم: «اگر اکنون نه، پس چه زمانی؟ بگذارید لشکرها به سمت اقصی حرکت کنند.» هم‌چنین کنفرانس‌های مطبوعاتی در آدانا، انقره، آیدین، بورسا، دیاربکر، غازیانتپ، استانبول، ازمیر، شانلی اورفا، وان و مرسین برگزار کردیم. سپس روز یکشنبه، 15 اکتوبر با صدور اعلامیه‌ مطبوعاتی و راهپیمایی تحت عنوان «یا فلسطین را آزاد کنید و یاهم راه امت را باز کنید» در انقره و استانبول با حضور هزاران نفر از مردم محل برای جلب توجه به بی‌تفاوتی حکام برگزار کردیم. در اعلامیه خود تأکید کردیم که جنگ کیان یهودی علیه مردم فلسطین در حقیقت جنگ بین کفار و مسلمانان است. ما مجدداً تأکید کردیم که فلسطین را نمی‌توان با محکوم کردن کیان اشغال‌گر یهودی، درخواست از جامعه بین‌المللی یا نشست‌های بیهوده سازمان همکاری‌های اسلامی نجات داد.
ما حکام و رهبران نظامی امت اسلام را این‌گونه خطاب کرده ایم:
«ای حکام و رهبران نظامی! با وجود حرام بودن این امر شما تا اکنون به دستور امریکا، ناتو و غرب لشکرها را جمع کرده‌اید؛ حالا این کار را به دستور الله سبحانه وتعالی و برای مسلمانان انجام بدهید! شما شاهد بوده اید که گروهی از مسلمانان با وجود امکانات کم چه کار بزرگی کردند. این یک فرصت تاریخی برای شماست! اگر می خواهید در روز قیامت با وجدان پاک در برابر الله سبحانه وتعالی بایستید، روزی که هیچ کس نمی‌تواند سخن بگوید؛ مگر به إذن الله سبحانه وتعالی، و اگر سعادت ابدی جنت را می‌طلبید، این فرصت را از دست ندهید. اگر به این دعوت پرشور و حرارت اجابت نکردید و می‌خواهید در مواضع همیشگی خود بمانید راه را برای مسلمانان باز کنید؛ چرا که ما آماده راهپیمایی برای الاقصی، قدس، غزه و فلسطین هستیم.»
هم‌چنین خطاب به جمعیتی که امت را تحقیر می‌کنند و در مقابل دعوت ما ایستاده اند، گفتیم: «ای لشکریان به اقصی، ای ارتشیان به قدس»، و ما به آنان گفتیم: «ای بیچاره‌گانی که مورد رحمت خداوند قرار نگرفته اید تا به الاقصی حب بورزید! الاقصی برای ما مسلمانان یک امر ایمانی‌ست. این جزئی از عقیده ما و مقدسات ما به شمار می‌رود. ما هرگز از فدا کردن جان خود برای مقدسات خود دریغ نمی‌کنیم. ما هرگز حتی برای لحظه ای دریغ نمی‌کنیم که سینه‌های‌مان را سپری برای مقدسات‌مان و مظلومان قرار دهیم! هنگامی که راه‌ها به سوی فلسطین باز شود، خواهید دید که چگونه مسلمانان از همه کشورها به داخل آن طوفان می‌کنند. شاید با دیدن امواج مسلمانانی که قلب‌شان برای الاقصی می‌تپد، شرمنده شوید؛ اگر هنوز شرمی برای شما باقی مانده است.»
از نمایندگان سازمان‌های غیر دولتی و همه مسلمانانی که در اعلامیه‌های مطبوعاتی و راهپیمایی‌مان شرکت کردند، سپاس‌گزاری می‌کنیم! الله سبحانه وتعالی از تمام مسلمانانی که در میدان‌ها گرد آمدند تا در کنار مردم فلسطین ایستاده و وظایف حکام را برای‌ آن‌ها یادآور شوند، خشنود گردد!

دفتر مطبوعاتی حزب التحریر-ولایه ترکیه
مترجم: ابوبکر کابلی




   ارسال نظر