Print


حزب التحریر
مطبوعاتی دفتر
ولایه افغانستان
 
شماره: ح.ت.افغ ۰۴/۱۴۴۲ سه‌شنبه ۱۶ ربیع الثاني، ۱۴۴۲هـ ۰۱/۱۲/۲۰۲۰م

اعلامیه مطبوعاتی

معاونیت اول اشتباه می‌کند؛

راه نجات دولت افغانستان از میان اتهامات بی‌بنیاد علیه حزب‌التحریر نمی‌گذرد!

اخیراً معاونیت اول ریاست‌جمهوری افغانستان در اعلامیه مطبوعاتی در مورد وضعیت ولایت کاپیسا گفته است که «حزب‌التحریر/ حزب نه بلکه مکتب ابتدایی تروریسم است. ریاست امنیت ملی این ولایت مکلف است تا تمام افراد حزب ‌التحریر که علیه نظام اسلامی افغانستان در ولایت کاپیسا صدا بلند می‌کنند و این نظام را نامشروع میدانند را شناسایی و هرچه عاجل به چنگ قانون بسپارند.» همچنان او در مورد ولایت تخار گفته که «به تعداد ۶۳ تن افراد حزب‌ تحریر را تثبیت کردیم و معلومات کامل در باره‌شان وجود دارد.»
دفتر مطبوعاتی حزب‌التحریر-ولایه افغانستان نکات ذیل را پیرامون این گفته‌ها قابل ذکر می‌داند:
یکم: معاونیت اول اشتباه می‌کند، حزب التحریر مکتب نه؛ بلکه یک حزب سیاسی است که ریشه در امت دارد، و هم‌اکنون در بیشتر از ۶۰ کشور جهان مبارزه فکری و سیاسی آن برای برپایی دولت خلافت بر منهج نبوت جریان دارد. حزب‌التحریر همواره از هر نوع ترور و وحشت اعلام برائت کرده است. ازینرو قدرت‌های بزرگ همواره توسط نظام‌های مزدور خود تلاش نموده‌اند تا جلو فعالیت‌های حزب را بگیرند، اما در این راه ناکام مانده‌اند؛ و از فرط درماندگی فکری و سیاسی به اتهامات بی‌بنیاد متوسل می‌شوند.
ما معاونیت اولِ ریاست‌جمهوری افغانستان را دعوت می‌کنیم که قبل از اتخاذ چنین تصامیم عُقده‌یی، حزبی و بی‌بنیاد یک‌بار سرنوشت کسانی را ‌که جلو دعوت به سوی تحکیم اسلام از طریق نظام سیاسی اسلام (خلافت بر منهج نبوت) ایستاده‌اند، مطالعه نمایند. به عنوان مثال، دیکتاتوری‌های خون‌آشام جهان عرب و آسیای‌میانه از صدام حسین تا حسنی مبارک و از معمر قذافی تا اسلام‌کریموف با همکاری معتبرترین سازمان‌های استخباراتی جهان تلاش نمودند تا جلو این دعوت خیر و عظیم بایستند، اما ذلیل و نابود شدند؛ و این حزب‌التحریر است که هنوز هم قوی‌تر از گذشته در صحنه‌ی سیاسی جهان به مبارزه خود ادامه می‌دهد.
دوم:  حزب‌التحریر در میان مردم مسلمان و مجاهدپرور افغانستان از جایگاه خاصی برخوردار است. از هرات تا بدخشان و از مزار تا خوست و قندهار و در سرتاسر افغانستان جوانان، متنفذین، رهبران اقوام، علما و بزرگان این سرزمین حزب را به درستیِ آن می‌شناسند و این شناخت شان باعث شده است که با حزب رابطه‌ی ناگسستنی داشته باشند. بناءً اتهامات بی‌مورد در مقابل چنین حزب بزرگ که ریشه در عقاید، افکار و احساسات مردم مسلمان دارد جز عقده‌گشایی شخص معاون اول چیز دیگری نمی‌باشد.
سوم: دولت افغانستان در شرایط کنونی به‌سان موجودی می‌ماند که در حال غرق شدن است و برای نجات و بقای سیاسی‌اش به هر س‍ُو دست و پا می‌زند. برای این کار، گاهی به اتهامات ناحق پناه می‌برد و گاهی نیز برای انحراف افکارعامه از مشکلات اساسی، دست به خلق ماجرا می‌زند. وارد نمودن اتهامات بی‌بنیاد علیه حزب‌التحریر و جمع‌آوری معلومات در مورد اعضای حزب، ریشه در همین دست و پا زدن‌ها دارد که پروسه‌ی غرق شدن‌اش را سرعت می‌بخشد.

دفتر مطبوعاتی حزب‌التحریر-ولایه افغانستان




   ارسال نظر