Print


  دفتر مطبوعاتی
حزب التحریر
شماره صدور: 1445 / 015 تاریخ: 30 ربیع الثانی 1445 14 نومبر سال 2023

 

اعلامیه مطبوعاتی
نشست اضطراری حاکمان سرزمین‌های عربی-اسلامی که در ریاض برگزار گردید، نتیجه‌ای در پی نداشت!
(ترجمه)

به روز شنبه نشست اضطراری حاکمان عرب به بهانه کمک به غزه در ریاض برگزار گردید. این نشست، مثل سایر اجلاسی که توسط حاکمان سرزمین‌های اسلامی سازمان‌دهی گردیده، ادعای‌های بیش نبود. علی‌رغم موجودیت حاکمانی که ارتش‌های قدرت‌مندی را رهبری می‌کنند که در یک لحظه شهرها را به سادگی تخریب و جان انسان‌ها را می‌گیرند، صلاحیت آن‌ها نیز بستگی به دستورات امریکا دارد. در نتیجه، به صدور مطالبه و تقبیح بسنده می‌کنند. اگر شاعران در این نشست شرکت می‌کردند، ممکن بود در رابطه به جهاد شعر می‌سرودند، ولی این حاکمان چپن/جامه‌های گویا شجاعت و شخصیتی را بر تن کرده بیشتر شبیه یهودیان شده‌اند تا مسلمانان! همان‌گونه که الله سبحانه و تعالی می‌فرماید:

﴿وَضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الذِّلَّةُ وَالْمَسْكَنَةُ وَبَاؤُواْ بِغَضَبٍ مِّنَ اللهِ﴾[بقره:61]
ترجمه: و بر آن‌ها ذلّت و خواری مقدّر گردید، و چون دست از ستمکاری و عصیان برنداشته و مجدداً گرفتار قهر و غضب الله متعال شدند.

ای مسلمان، شما کسانی که  منبرها و رسانه‌ها را در اختیار دارید!
افکار عامه را با شعارهای "غیر از انسجام ارتش‌ها" منحرف نکنید و یا باعث انحراف افکار عامه نشوید! امروز غزه سودی نخواهد برد، مگر این‌که ارتش‌ها  حرکت کنند و ضربۀ سنگینی بر سلطۀ یهود وارد کنند. تمام مسلمان‌ها مشتاقانه منتظر این لحظه هستند، تا یک‌جا با ارتش‌ها برای نجات سرزمین مبارک فلسطین بشتابند. مردم این حالت را تماشا دارند و از خشم می‌جوشند؛ ولی در محاصره مرزهای گیر مانده اند که توسط ارتش‌ها محافظت شده است. فلهذا، یگانه راه‌حل جهت تغییر معادله، همانا انسجام ارتش‌ها و از بین بردن مرزها است.
ای مسلمانان و سربازان ارتش‌ها!
هرکس فرصتی دارد و این فرصت شماست، پس آن را از دست ندهید. مگر شما جنگ‌جو نیستید؟ آیا شما سربازان آموزش دیده نیستید؟ آیا شجاعت ندارید؟ آیا به دنبال بهشت و آن‌چه که الله سبحانه و تعالی  برای مجاهدین فراهم کرده است، نیستید؟ پس این لحظه لحظه شماست. به سرزمین مبارک فلسطین نصرت دهید، آن‌هم در لحظۀ حساسی که در آن قرار دارد. قبل از این‌که فرصت را از دست دهید دست به کار شوید. هرکسی که امروز به فلسطین نصرت دهد، نامش در تاریخ اسلام در ردیف خالد ابن ولید، عبیده بن جراح و صلاح‌الدین ثبت خواهد شد.
ای مسلمانان، شما های که قلب‌های‌تان به آن‌چه که در غزه جریان دارد، پاره پاره شده!
وضعیت خیلی غم‌انگیز است. کشتار در غزه روزانه اتفاق می‌افتد و همگی لحظه به لحظه شاهد شهداء هستند. زمان بلاتکلیفی نیست. تنها راه‌حل انسجام ارتش‌هاست. به دنبال‌شان بشتابید، مورد خطاب قرار شان دهید، چون آن‌ها از شما و در میان شما اند. نگذارید متزلزل شوند. در عوض، آن‌ها را متوجه مسئولیت شان بسازید و بر آن‌ها شاهد باشید. سخنان الله سبحانه و تعالی را برای شان تذکر دهید: 

﴿وَإِن تَتَوَلَّوْا يَسْتَبْدِلْ قَوْماً غَيْرَكُمْ ثُمَّ لا يَكُونُوا أَمْثَالَكُمْ﴾[محمد:38]
ترجمه: و اگر روى برگردانيد، خداوند گروه ديگرى را جايگزين شما خواهد كرد كه همانند شما نخواهند بود.
انجنیر صلاح‌الدین عضاضه
رئیس دفتر مرکزی مطبوعاتی حزب‌التحریر




   ارسال نظر