حملات هوای دولت یهود به سوریه
01/06/2023 | درویش «طالقانی»

Print


خبر:

بر اساس گزارش پایگاه خبری «اسوشیتدپرس-بیروت» به اثر حملات موشکی نیروهای نظامی دولت یهود (اسرائیل)، میدان هوای بین‌المللی دمشق پایتخت سوریه از فعالیت باز ماند. این حمله که در نیمه‌شب یک‌شنبه اول جنوری سال 2023م صورت گرفت، در اثر آن ‌دو خدمه‌ی میدان هوای سوریه کشته و دو عسکر زخم برداشتند. در طول هفت ماه گذشته این دومین حمله‌ی هوایی دولت یهود به سوریه می‌باشد. در واکنش به این حمله، وزیر امور خارجه سوریه طی کنفرانس خبری گفت: ما از شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌خواهیم که این حمله‌ اسرائیل را محکوم کند تا بار دیگر چنین حملات تکرار نگردد. (الجزیره، 2/1/2023)
تبصره:
دولت یهود در چند سال آخر صدها حمله‌ی هوای و موشکی را روی اهداف مختلف در سوریه انجام داده است که منجر به کشته شدن صدها فرد ملکی و نظامی شده است. اگر از سال 2017 به این ‌طرف تعداد حملات دولت یهود حساب گردد یک لیست طولانی از آن ساخته می‌شود. برای درک درست این موضوع چند حمله هوایی این دولت اشغال‌گرد را یادآور می‌شویم:
1-حمله هوای به تاریخ 19 نوامبر 2022 که در اثر آن چهار سرباز سوریه کشته و دو تن دیگر زخم برداشتند. (الجزیره)
2-حمله به میدان هوای حمص در 13 نوامبر که به اثر آن‌ دو عسکر کشته و یک تن دیگر زخمی شد. (الجزیره)
3-حملات یهود در نزدیکی میدان هوانی دمشق به تاریخ 22 سپتمبر 2017 (گاردین)
4-حملات موشکی نزدیک میدان هوای دمشق 16 سپتمبر 2018 (گاردین)
5-حمله موشکی در نزدیکی دمشق به تاریخ اول جولای 2019 (گاردین)
دولت تیهود این حملات را بددون  کدام ترس و با جراأت تمام انجام می‌دهد. حتا قوانین بین‌المللی را زیرپا گذاشته و آن را مراعات نمی‌کند.
نکته‌ی جالب این قضیه دولت سوریه و حاکمیت بشار اسد می‌باشد. در آخرین مورد وزیر خارجه سوریه از شورای امنیت سازمان ملل خواست که حمله بر میدان هوایی آن کشور از سوی اسرائیل را محکوم کند تا بار دیگر چنین حملات تکرار نشود. هر باری که چنین حملات صورت می‌گیرد دولت سوریه به موقف نهایت ذلیلانه‌ای خویش ادامه می‌دهد!
دولت سوریه و رژیم ظالم بشار اسد برای بقای نظام فاسدش در برابر مردم سوریه از طیاره‌های پیشرفته، سلاح‌های کشتار جمعی، مانند: گاز سارین، بمب‌های بیلری و خوشه‌ای استفاده کرده و همچنان می‌کند. چنانچه این رژیم خونخوار در اکتوبر سال 2011 تظاهرات مسالمیت‌آمیز مردم علیه حکومت را به‌شدت سرکوب کرد، تاجایی که با راه‌اندازی حملات هوای شهرهای حلب، حمص و ادلیب را به خاک و خون یکسان نمود.
براساس گزارش نهادهای بین‌المللی در ده سال جنگ سوریه که به هدف سرنگونی دولت ظالم و فاسد بشار اسد راه اندازی شده بود بیش از سه‌صد هزار افراد ملکی کشته و نزدیک به 13 میلیون تن دیگر از آن کشور آواره شده‌اند؛ آمار واقعی شاید بیش‌تر از این باشد. اگر این جنگ به تمام جزئیات آن بررسی گردد نمایانگری فاجعه‌ای است که موی را در بدن راست می‎سازد.
رژیم‌های مستبد به سان نظام بشار اسد، همیشه در برابر مردم با وحشت تمام عمل می‌کند، اما در برابر حملات هوای اشغالگران همچون دولت یهود هیچ اقدامی نمی‌نماید؛ گویی که در آن سرزمین دولتی وجود نداشته باشد. برای مردم سوریه و انقلابیون و دعوت‌گرانی که فعلاً در سوریه در برابر نظام فاسد بشار فعالیت می‌نمایند، لازم است که به دعوت و مبارزات خویش ادامه داده و تاسیس خلافت بر منهج نبوت را سرلوحه‌ی خویش قرار دهند.




   ارسال نظر