دست‌گیری اعضای حزب التحریر در تونس
12/26/2022 | درویش «طالقانی»

Print


بر اساس اعلامیه منشتر شده از دفتر مطبوعاتی حزب التحریر ولایه تونس، خبر از دستگیری اعضای حزب التحریر در این کشور می‌دهد. این دستگیری‌ها به دلیل راه‌اندازی کمپاین تحت عنوان«علی‌رغم فریب نهادهای غربی و انتخابات مضحک پارلمان، انقلاب امت هم‌چنان به تأسیس خلافت اسلامی ادامه می‌دهد» صورت گرفته است.
در این کمپاین روی این نکته تاکید می‌شد که نظام حکومتی تونس یک سیستم سکولار و پیرو غرب بوده و انتخابات پارلمانی جاری را  "مضحک" توصیف نموده و آن را فصل جدیدی از  توطئه علیه مردم تونس دانست. در این کمپاین مردم مسلمان سرزمین تونس را از خطر مسیری که رئیس جمهور قیس سعید دنبال می کند هشدار داده و آگاه می‌ساختند.  برنامه قیس سعید برای تونس همدستی با فرانسه و تایید هژمونی غرب بر این کشور، حفاظت از نظام سکولار و کنار گذاشتن اسلام از حکومت و قانون گذاری می‌باشد. دولت تونس در عکس العمل به این کمپاین سه عضو حزب التحریر  به نام‌های محمد امین الدبیبی، یوسف منصور، زهیر عبدالله به تاریخ اول دسمبر سال 2022 دستگیری و به زندان منتقل ساخته شده اند. که از جمله این سه نفر یکی آزاد و دو نفر دیگر به دلیل اتهام به نقض سکوت انتخابی و توهین به رئیس جهمور در بند قرار دارند.
 دفتر مطبوعاتی حزب التحریر ولایه تونس این عمل دولت تونس را به شدت نکوهش کرده و خواهان آزادی اعضای حزب التحریر شده‌اند. در این بیانیه هم‌چنان گفته‌شده است این اقدام دولت تونس دلیل بر خیانت واضح آن به مردم این سرزمین است؛ چون می‌خواهند با این نوع دستگیری‌ها صدای روشن فکری و افشاسازی را خاموش نمایند.




   ارسال نظر