Print


دفتر مطبوعاتی
حزب التحریر
ولایه افغانستان
 
ح.ت.افغ ۱۴۴۳/۰٧ جمعه ٠٦ جمادي الأولى، ۱۴۴۳هـ ١٢/١٠/۲۰۲۱م

اعلامیه مطبوعاتی
امریکا انتقام شکست‌اش را در افغانستان با وضع تحریم‌ها و وخیم ساختن اوضاع اقتصادی می‌گیرد

            ارزش پول افغانی در برابر دالر امریکایی در چند روز گذشته به پایین‌ترین نرخ خود در دو دهه‌ی گذشته رسیده است. افزون بر این، سکتور مالی و چندین بانک مهم افغانستان در سراشیب سقوط قرار دارند. این حالت منجر به افزایش قیمت‌ها در بازار و فقر و بیکاری شده و افغانستان را در یک بحران بی‌پیشینه‌ای اقتصادی قرار داده است.
            دفتر مطبوعاتی حزب‌التحریر ـ ولایه افغانستان وضعیت اقتصادی فعلی را نگران کننده دانسته و آن را میراث شوم رژیم قبلی افغانستان، نداشتن برنامه‌ی مؤثر اقتصادی از سوی امارت اسلامی و تحریم‌های اقتصادی و مسدود شدن ذخایر ارزی افغانستان توسط امریکا می‌داند. در واقع غرب در دو دهه‌ای گذشته یک نوع اقتصاد مصنوعی و متکی به کمک‌های خارجی را در افغانستان ایجاد کرده بود که حالا بعد قطع این کمک‌ها، کشتی اقتصادی افغانستان در حال غرق شدن است.
            امریکا و ناتو پس از خروج ذلیلانه و با محدود شدن گزینه‌های فشار نظامی، استخباراتی و سیاسی‌شان در افغانستان تلاش دارند تا توسط تحریم‌ها و تعزیرات اقتصادی اهداف سیاسی خود را دنبال کنند. غرب با روی دست گرفتن سیاست «تشویق و تنبیه» می‌خواهد از یک سو انتقام شکست خود را از مردم افغانستان بگیرد و در سوی دیگر با وضع تحریم‌ها تغییری در رفتار و سبک حکومت‌داری امارت اسلامی به میان آورد. مهم‌ترین تغییریی که امریکا خواهان آن می‌باشد عقب‌نشینی امارت اسلامی در راستای تأسیس نظام اسلامی و محدود ماندن داعیه‌ای آن در سرحدات دولت ـ ملت، تشکیل یک حکومت فراگیر با مقامات فراری افغانستان که وابسته به غرب، رعایت ارزش‌های غربی و همکاری‌های منظم استخباراتی با امریکا می‌باشد. هرچند غرب همواره از انسان‌دوستی و کمک‌های بلاعوض حرف می‌زند، ولی آنچه در عمل دیده می‌شود این کمک‌ها سیاسی بوده و مشروط به بعضی اقدامات خاص می‌گردد.
            مردم مسلمان افغانستان باید بدانند که مشکلات سیاسی و اقتصادی افغانستان در چارچوب مرزها و نظم فعلی قابل حل نیست، بلکه تنها راه حل درست و اساسی اتحاد افغانستان، پاکستان و آسیای میانه در تحت رهبری واحد اسلام می‌باشد. در واقع این مرزهای استعماری است که مسلمانان را ضعیف و متفرق ساخته که به راحتی مورد تحریم قرار می‌گیرند. از سوی دیگر منابع اقتصادی مسلمانان منطقه را طوری تقسیم و تجزیه نموده است که تنها نفع آن به استعمارگران و مزدوران شان می‌رسد.
            مسوولین امارت اسلامی باید بدانند که فشارهای فعلی غرب در واقع دامی است تا از تأسیس نظام خالص اسلامی جلوگیری کند. هر نوع تمکین در برابر خواسته‌های سیاسی غرب، عواقب زیان‌بار دنیوی و اُخروی را در پی خواهد داشت. همان‌گونه که استقامت تان در میدان جهاد منجر به پیروزی گردید، استقامت تان در برابر خواسته‌های امریکا نیز منجر به کامیابی تان در پیش‌برد حکومت‌داری می‌گردد. از این‌رو لازم است منحیث یک حکومت مسوول خود را از این حالت کندی بیرون کشیده و واضحاً با برنامه‌های مؤثر به حل مشکل اقتصادی مردم اقدام کنید. تنها راه بیرون رفت از بحران اقتصادی کنونی تطبیق همه‌جانبه‌ی اسلام و روی‌کار آوردن نظام اقتصادی اسلام می‌باشد. زیرا اسلام دین سلامتی است و تطبیق هر حکمی جز اسلام، بحران فعلی را پیچیده‌تر می‌سازد. 

﴿إِن يَنصُركُمُ ٱللَّهُ فَلَا غَالِبَ لَكُم وَإِن يَخذُلكُم فَمَن ذَا ٱلَّذِي يَنصُرُكُم مِّن بَعدِهِ وَعَلَى ٱللَّهِ فَليَتَوَكَّلِ ٱلمُؤمِنُونَ﴾

[آل عمران:160]
ترجمه: اگر الله شما را یاری کند، هیچ کس بر شما چیره و غالب نخواهد شد، و اگر شما را واگذارد چه کسی بعد از او [تعالی] شما را یاری خواهد داد؟ و مؤمنان باید فقط بر الله توکل کنند.
دفتر مطبوعاتی حزب‌التحریر-ولایه افغانستان




   تاریخ: 12/10/2021 

fb
سمیع الله

خیر ببینید، بدون شک که امریکا یکی از بزرگترین دشمنان امت اسلامی در عصر فعلی است. و همواره در صدد انتقام از مسلمانان است.

   ارسال نظر